Do tej pory sam radziłem sobie z każdym autem, tym razem amerykanska motoryzacja daje mi nieźle w kość.
Miesiąc temu, mniej więcej, wracając z Holandii zauważyłem bardzo głośne zgrzytanie przy przyśpieszaniu (biegi 1, 2, 3), przy większej prędkości dźwięk zanika całkowicie - na 5 mogłem się spokojnie turlać po autostradzie i doturlałem się (przy przyspieszaniu przy prędkości ponad 100km/h zgrzytów brak) na wstecznym zgrzytów brak.
Wymieniłem przeguby, kompletne amortyzatory wraz z mocowaniem (przód) oraz wahacze i drążki stabilizatora (równiez przód), błąd ciągle występuje, a budżet się kurczy.
Mechanicy nie wiedzą o co chodzi, wszystkie rady z internetu już chyba wyczerpałem (może czegoś nie zauważyłem).
- dźwięk ewidentnie pochodzi z przodu, jakby od strony kierowcy ale tego nie jestem pewien,
- w miejscu moge kręcić kołami nic złego sie nie dzieje,
- przy wjeżdzaniu na 1 pod górkę dźwięki są najgłośniejsze,
- na luzie wszystko w porządku,
- na wstecznym wszystko ok,
- na hamulcu ręcznym zgrzytanie występuje przy ruszaniu do przodu, do tyłu wszystko ok.
Czy jest jakaś droga by wyeliminować skrzynię biegów? To jest manual, zaznaczam.
Poza tym auto chodziło i chodzi pięknie, niedawno zgazowane dobrze przyspiesza skręca odpala, wymieniłem już prawie pół tego auta (kolektor wydechowy, wysprzęglik, rozrusznik, zawór odmy, tarcze, klocki) i zastanawiam sie czy to się kiedyś skończy.
Podsumowując: czy to skrzynia biegów? jeśli tak, to jaki podzespół? z tego co czytam objaw zupełnie nie pasuje do łożyska mech. różniczkowego (to było zdanie jednego z mechaników). Czy to może być łożysko koła, albo sprzęgło (nie wymieniałem razem z wysprzęglikiem)? Ewentualnie może używka przegubów również jest uszkodzona (w co ciężko uwierzyć)?
Pozdrawiam serdecznie, Adam.
EDIT: zaktualizowałem szczegóły usterki, sprawdziłem zachowanie na ręcznym.
PS: czy ktoś jest może w posiadaniu sprężyn lub kompletnych amorków na tył?
Zgrzytanie przy naprezeniach przedniej belki w Calibrze ma 3 glowne przyczyny:
- Gniazdo amortyzatora. Tam sa cieniutkie i slabe lozyska. Dosc latwe do zdiagnozowania jak masz kogos do pomocy i bedzie on probowal ruszyc na recznym przy otwartej masce.
- Koncowki drazkow kierowniczych. Potrafia skrzypiec jak tankowiec przy sztormie nawet przy niewielkim zuzyciu tulei.
- Nienasmarowane gumy stabilizatora.
Oczywiscie sa inne, bardziej wredne. Jak na przyklad skorodowane sruby sanek zawieszenia. Ale zanim zaczniesz tam kopac to najpierw powiniennes wykluczyc naped. Stworz naprezenie na przednim zawieszeniu takie jak masz przy ruszaniu ale bez uzycia silnika. Na przyklad toczac sie z gorki do tylu na luzie zacznij hamowac. Mozesz tez postawic 10-20 cm za przednimi kolami kliny parkingowe i stoczyc sie na nie. Albo samochod na luzie miedzy dwa drzewa i naciagaj za felgi pasami parcianymi z terkotka i sluchaj czy bedzie zgrzyt. Musisz byc kreatywny, bo szarpaki czesto nie wykryja problemu ze wzgledu na maly zakres ruchu a na podnosniku nie masz docisku i ciezko stwierdzic co padlo probujac wyginac tuleje z mniejsza sila.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.