Dodge

ogłoszeniaceny używanychwiadomościforumoponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Dodge Caliber ) Zgrzytanie podczas przyspieszania, wym. przeg. wahac. amorki



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdamBeatchem

Czytelnik



Dołączył: 22 Mar 2020
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Konin
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 150KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 22 Mar 2020, 18:55
Temat postu:

Zgrzytanie podczas przyspieszania, wym. przeg. wahac. amorki


Witam wszystkich serdecznie!

Problem zgrzytania przy przyspieszaniu, auto:

Dodge Caliber 1.8 150KM skrzynia manualna benzyna+gaz, przebieg 180k, rocznik koniec 2006.

Do tej pory sam radziłem sobie z każdym autem, tym razem amerykanska motoryzacja daje mi nieźle w kość.

Miesiąc temu, mniej więcej, wracając z Holandii zauważyłem bardzo głośne zgrzytanie przy przyśpieszaniu (biegi 1, 2, 3), przy większej prędkości dźwięk zanika całkowicie - na 5 mogłem się spokojnie turlać po autostradzie i doturlałem się (przy przyspieszaniu przy prędkości ponad 100km/h zgrzytów brak) na wstecznym zgrzytów brak.

Wymieniłem przeguby, kompletne amortyzatory wraz z mocowaniem (przód) oraz wahacze i drążki stabilizatora (równiez przód), błąd ciągle występuje, a budżet się kurczy.

Mechanicy nie wiedzą o co chodzi, wszystkie rady z internetu już chyba wyczerpałem (może czegoś nie zauważyłem).

- dźwięk ewidentnie pochodzi z przodu, jakby od strony kierowcy ale tego nie jestem pewien,
- w miejscu moge kręcić kołami nic złego sie nie dzieje,
- przy wjeżdzaniu na 1 pod górkę dźwięki są najgłośniejsze,
- na luzie wszystko w porządku,
- na wstecznym wszystko ok,
- na hamulcu ręcznym zgrzytanie występuje przy ruszaniu do przodu, do tyłu wszystko ok.

Czy jest jakaś droga by wyeliminować skrzynię biegów? To jest manual, zaznaczam.

Poza tym auto chodziło i chodzi pięknie, niedawno zgazowane dobrze przyspiesza skręca odpala, wymieniłem już prawie pół tego auta (kolektor wydechowy, wysprzęglik, rozrusznik, zawór odmy, tarcze, klocki) i zastanawiam sie czy to się kiedyś skończy.

Podsumowując: czy to skrzynia biegów? jeśli tak, to jaki podzespół? z tego co czytam objaw zupełnie nie pasuje do łożyska mech. różniczkowego (to było zdanie jednego z mechaników). Czy to może być łożysko koła, albo sprzęgło (nie wymieniałem razem z wysprzęglikiem)? Ewentualnie może używka przegubów również jest uszkodzona (w co ciężko uwierzyć)?

Pozdrawiam serdecznie, Adam.

EDIT: zaktualizowałem szczegóły usterki, sprawdziłem zachowanie na ręcznym.

PS: czy ktoś jest może w posiadaniu sprężyn lub kompletnych amorków na tył?
Powrót do góry
bbkr

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
Wysłany: Wto 19 Maj 2020, 23:46
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Zgrzytanie podczas przyspieszania, wym. przeg. wahac. amorki


Zgrzytanie przy naprezeniach przedniej belki w Calibrze ma 3 glowne przyczyny:

- Gniazdo amortyzatora. Tam sa cieniutkie i slabe lozyska. Dosc latwe do zdiagnozowania jak masz kogos do pomocy i bedzie on probowal ruszyc na recznym przy otwartej masce.

- Koncowki drazkow kierowniczych. Potrafia skrzypiec jak tankowiec przy sztormie nawet przy niewielkim zuzyciu tulei.

- Nienasmarowane gumy stabilizatora.


Oczywiscie sa inne, bardziej wredne. Jak na przyklad skorodowane sruby sanek zawieszenia. Ale zanim zaczniesz tam kopac to najpierw powiniennes wykluczyc naped. Stworz naprezenie na przednim zawieszeniu takie jak masz przy ruszaniu ale bez uzycia silnika. Na przyklad toczac sie z gorki do tylu na luzie zacznij hamowac. Mozesz tez postawic 10-20 cm za przednimi kolami kliny parkingowe i stoczyc sie na nie. Albo samochod na luzie miedzy dwa drzewa i naciagaj za felgi pasami parcianymi z terkotka i sluchaj czy bedzie zgrzyt. Musisz byc kreatywny, bo szarpaki czesto nie wykryja problemu ze wzgledu na maly zakres ruchu a na podnosniku nie masz docisku i ciezko stwierdzic co padlo probujac wyginac tuleje z mniejsza sila.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Dodge Caliber »

Opinie o samochodach Dodge Caliber - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne


DodgeGrand Caravan

59 990

2017r.

179 323 km

pomorskie

DodgeDurango

97 990

2014r.

173 145 km

pomorskie

DodgeRam

51 777

2006r.

110 000 km

pomorskie

DodgeRam

279 900

2019r.

92 000 km

kujawsko-pomorskie

DodgeRam

289 900

2022r.

25 697 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System