Dodge

ogłoszeniaceny używanychwiadomościforumoponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja parownika I generacji



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - I generacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
malykoles

Dyskutant



Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość / region): woj lubelskie
Posiadane auto: Fiat Siena 1.4 1998 r. + LPG
Piwa: 1/6
Wysłany: Wto 15 Cze 2010, 19:17
Temat postu:

regulacja parownika I generacji


witam forumowiczow
mam instalkęę I gen. parownik lovato po wymianie membran oryginalnych oczywiście...
1. jak prawidlowo wyregulowac taki parownik we własnym zakresie. mam na parowniku 1 śrube , pradopodobnie od czułosci membran i jedną śrube na przewodzie gumowym. Jak sie do tego zabrać żeby nie skomplikować sobie bardziej sprawy
2. w trakcie przekręcania kluczyka na zaplon słychać syczenie w parowniku.. czy tak powinno być?
Powrót do góry
archive_18

Auto Maniak



Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 15058


Piwa: 1623/642
Wysłany: Wto 15 Cze 2010, 23:16
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja parownika I generacji


Regulacja jest prosta, do zrobienia we własnym zakresie. Skład mieszanki ustawiamy następująco: Regulacja instalacji gazowej Regulacja instalacji LPG niewyposażonej w silniki krokowe i komputer sterujący.
Najpierw krótkie wyjaśnienie pojęcia: co to jest Lambda? Głównym parametrem określającym mieszankępaliwowo powietrzną jest lambda – stosunek ilości powietrza dostarczonego w mieszance do iloś[cenzura] potrzebnego do teoretycznie całkowitego spalenia zawartego w niej paliwa. Idealne proporcjeto oczywiście lambda=1, ale silnik spalinowy osiąga maksimum sprawności (ok. 40%) przy lambda=1,15a maksimum mocy przy lambda=0,85.
Bogata mieszanka to większa moc, ubosza mieszanka tonajwiększa ekonomika jazdy, ale tylko w pewnych granicach. Zbyt uboga i zbyt bogata mieszanka poprostu się nie palą. Zakres stabilnej pracy silnika dla obrotów biegu jałowego to lambda od 0,75 do 1,3.S
tabilna praca silnika przy maksymalnych, pod obciąeniem, to lambda od 0,7 do nawet 3! Podstawowy warunek: silnik musi absolutnie poprawnie pracować na benzynie, mieć dobrze ustawioneobroty biegu jałowego, sprawny układ zapłonowy, czysty filtr powietrza i ŻADNYCH nieszczelności wkorektorze ssącym! Przed rozpoczęciem regulacji silnik musi się zagrzać – najlepiej poczekać a włączą się wentylatory.
Przełączamy silnik na gaz i rozpoczynamy regulację. Słuą do tego dwie śrubki – jedna na reduktorze(regulacja ciśnienia gazu) oraz na przewodzie gazowym doprowadzającym gaz do mieszalnika (zawórgłówny). Starając się utrzymać silnik w połowie obrotów maksymalnych (ok. 3000 rpm) zakręcamy zawórgłówny dopóki obroty zaczną wyraŸnie spadać – odkręcamy wtedy zawór główny o jeden pełny obrót.Teraz lambda powinna wynosić ok. 1.
Zostawiamy teraz silnik na biegu jałowym i odkręcamy śrubkę nareduktorze w lewo – zwiększamy ciśnienie. Kiedy dochodzimy do momentu, kiedy obroty wyraŸniezaczynają spadać (mieszanka zbyt bogata), lambda spada poniej 0,7 i przekraczamy granicę palności:lewa granica.
Teraz zakręcamy śrubkę w prawo zmniejszając ciśnienie a do zuboenia mieszanki pozagranicę palności – lambda powyej 1,3: prawa granica. Liczba obrotów śrubki regulacyjnej to zakresstabilnej pracy silnika, zwykle od 1 do 2 obrotów. Szerokość tego obszaru jest zalena od podciśnieniawytwarzanego w kolektorze przez mieszalnik – im jego przekrój większy, tym węszy obszar stabilności itrudniejsza regulacja. Aby silnik był w miarę oszczędny, ustawiamy śrubkę mniej więcej w połowieobszaru stabilnej pracy silnika, ale troszeczkę w stronę prawej granicy. Lambda powinna teraz wynosićok. 1,05.
Aby silnik miał moliwie najlepsze osiągi, trzeba śrubkę ustawić blisko lewej granicy – lambdapowinna wynosić około 0,8. Daje to lepszą dynamikę ju na niszych obrotach i łatwiejsze zapalaniesilnika. Aby ostatecznie wyregulować instalację, najlepiej odbyć jazdy testowe na prostym odcinku drogi, lekkopod górkę, sprawdzając maksymalne osiągi i przyspieszenie (mona korzystać nawet ze stopera). Jeelisilnik wydaje się za słaby, odkręcamy zawór główny o 1/4 obrotu.
Zbytnie odkręcenie zaworu głównegotylko pogarsza osiągi zwiększając jednocześnie zuycie LPG.
Lepiej jest nieco przykręcić ni zbytnioodkręcić zawór główny.
Opis z daniels.lumena.waw.pl – przeredagowane i opatrzone wyjaśnieniami przez Rafała Adamczaka.
_________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
archive_20

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 13039

Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Wto 15 Cze 2010, 23:22
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja parownika I generacji


teraz malykoles sobie to wydrukuj i idź robić regulację. a po wykonaniu regulacji jedź na analizator spalin Very Happy
Powrót do góry
malykoles

Dyskutant



Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość / region): woj lubelskie
Posiadane auto: Fiat Siena 1.4 1998 r. + LPG
Piwa: 1/6
Wysłany: Sro 16 Cze 2010, 11:05
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja parownika I generacji


dziękuję, dziękuję i jeszcze raz dziękuję Very Happy

zastosuję i sie zobaczy czy jestem niezdara mechaniczna Very Happy Very Happy
Powrót do góry
archive_18

Auto Maniak



Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 15058


Piwa: 1623/642
Wysłany: Sro 16 Cze 2010, 17:40
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja parownika I generacji


Nie jest to skomplikowana sprawa .Powinieneś sobie poradzić.
_________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 16 Cze 2010, 17:40
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
archive_20

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 13039

Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Sro 16 Cze 2010, 23:07
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja parownika I generacji


po tym opisie na pewno zrobi!! Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - I generacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - I generacja


DodgeRam

51 777

2006r.

110 000 km

pomorskie

DodgeChallenger

108 900

2017r.

115 090 km

pomorskie

DodgeGrand Caravan

72 900

2018r.

229 518 km

pomorskie

DodgeDurango

97 990

2015r.

228 496 km

pomorskie

DodgeRam

289 900

2021r.

51 535 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System